Cvičení na balanční podložce BOSU - Podřep

Co je cílem cvičení:

  • zpevnění svalů a zlepšení stability kloubů dolních končetin a pánve
  • posílení svalů dolních končetin
Výchozí poloha
- Postavte se rovně na BOSU - lehčí variantou je stoj na modré, měkké straně (nejlépe na boso - lépe tak stimulujete receptory v chodidle a cvičení bude tak zdravější).
- Opírejte se především o 3 body opory nohy - palcový kloub, malíkový kloub a patu.
- Kolena mírně pokrčte a směřujte nad střed nohy.
- Aktivujte spodní bříško tak, že se nadechnete do třísel a bočních žeber a s výdechem udržíte nádechem zpevněnou břišní stěnu.
- Napřimte páteř.
- Ruce dejte volně mírně dopředu.
- Hlavu mějte během celého cvičení v prodloužení páteře.
- Bradu držte u krku.
- Zpevněte břišní stěnu.
Fáze 1
- Jděte do podřepu a udržujte rovnováhu a správné nastavení těla.
- Dřep začínejte mírným předklonem prací v kyčelním kloubu.
- Hýždě se posouvejte vzad a kolena ohýbejte.
- Váhu rozložte na celá chodidla.
- Čéšky byste pořád měly směřovat vpřed mírně zevně.
Fáze 2
- Dolní krajní poloha je v okamžiku, kdy stehno a lýtko svírají pravý úhel, nebo když jsou stehna rovnoběžně s podložkou.
- V krajní pozici chvíli vydržte.
Fáze 3
- Vraťte se zpět do výchozí pozice a celý cvik opakujte.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • shrbená/prohnutá záda
  • vystrčená brada
  • zvednutá ramena
  • záklon hlavy
  • kolena směřující k sobě - vtáčení čéšek dovnitř
  • váha na zevní hraně, nebo více na patách či špičkách (není rovnoměrně rozložena na celé chodidlo)
  • pohyb vedený přes přesun těžiště vpřed na špičky nohou

Jak často provádět

  • cvičte každý den

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Klek na BOSU - posílení hlubokého stabilizačního systému

Klek na BOSU - posílení hlubokého stabilizačního systému

youtube Cvičení na balanční podložce BOSU - Pánský klik

Cvičení na balanční podložce BOSU - Pánský klik

youtube Cvičení na balanční podložce BOSU - Boční most

Cvičení na balanční podložce BOSU - Boční most

youtube Cvičení na balanční podložce BOSU - Holubička

Cvičení na balanční podložce BOSU - Holubička

Související cviky

Cvičení na balanční podložce BOSU - Holubička

Co je cílem cvičení: posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu zlepšení rovnováhy a koordinace stabilizace kloubů dolních končetin

Cvičení na balanční podložce BOSU - Letadlo

Co je cílem cvičení: posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu posílení zádových svalů

Stabilizace kolen i trupu - balanční nákrok na BOSU

Co je cílem cvičení: zlepšení rovnováhy stabilizace kotníků, kolen, kyčlí a pánve

Cvičení na balanční podložce BOSU - Stoj s rozpažením a rotací trupu

Co je cílem cvičení: posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu zlepšení rovnováhy a koordinace stabilizace kloubů dolních končetin

Klek na BOSU - posílení hlubokého stabilizačního systému

Tento cvik je modifikací pro prostý "klek na čtyřech". Využití balanční podložky BOSU zvyšuje nároky na hluboký stabilizační systém páteře,…

Cvičení na balanční podložce BOSU - Zanožování na všech 4

Co je cílem cvičení: posílení svalů ramen a trupu, hýžďových svalů, svalů kyčelních kloubů a pánve zpevnění břišní stěny a…

Cvičení na BOSU a Flowin pro stabilizaci kloubů a posílení svalů dolních končetin

Co je cílem cvičení: celkové posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu s využitím balanční podložky BOSU a Flowin

Cvičení na balanční podložce BOSU - Zkracovačky

Co je cílem cvičení: zpevnění břišní stěny a hlubokých břišních svalů posílení břišních svalů

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty