Klek na jedné noze - protažení přední a vnitřní části steheního svalu

Co je cílem cvičení:

  • Měli byste cítit poměrně zásadní aktivitu, až pálení v oblasti přední a spíše i vnitřní části stehenního svalu (ne však z boku).
  • Pokud cítíte pálení z boční strany je to buď tím, že pánev není dobře nastavena nebo tím, že provádíte pohyb spíše diagonálně než ve zmíněném lehkém oblouku.
Výchozí poloha
- Klekněte si na jedno koleno (toto koleno může být v rovině nebo lehce vytočené zevně).
- Druhá dolní končetina je pokrčená v kyčelním a kolenním kloubu (oba klouby svírají úhel o něco málo větší než 90°) a oporu tvoří chodidlo.
- Je důležité, aby čéška při svěšení pomyslné kolmice směřovala na 2. a 3. prst chodidla - tedy koleno se nikam nevytáčí a v plosce zaujímáme polohu trojbodové opory (opora o patu, spodní kloub malíčku a palce).
- Nastavení pánve: zkontrolujte, zda pupík kouká přesně mezi prsa - to Vám zaručí rovné postavení páteře.
- Pánev by neměla být nikam nepřirozeně vychýlena, ale měla by být v rovině, to znamená, že ji ani nikam nerotujeme.
Fáze 1
- Po zaujetí této polohy prodýcháme břišní oblast a jen velmi zlehka si představíme, že pánevní kost nad dolní končetinou, která je opřená o koleno, má tendenci lehce rotovat k protilehlému koleni. Tento pohyb je ale velmi drobný, skoro zanedbatelný (znovu vede k optimalizaci postavení pánve).
- Horní končetiny jsou v takové poloze, aby Vám bylo pohodlně.
- Poté začneme pomalu jakoby sesedat dolů k patě. Tento pohyb není mířen přímo diagonálně dolů, ale je velmi zlehka proveden v mírném oblouku kolem stehenní kosti té nohy, která je opřena o kolenní kloub.
Videoukázka cviku

Nejčastější chyby

  • pánev není rovně, ale je vytočena jednou stranou výše
  • koleno pokrčené dolní končetiny nesměřuje nad střed chodidla

Jak často provádět

  • cvičte každý den

Pokud Vám bolest zcela neodezněla

Zadejte platný e-mail
Zvolte kraj
Napište vzkaz
Potvrďte, že jste člověk.
sipka seda
REZERVUJTE SI TERMÍN


telefon seda
VOLEJTE
606 404 804


Zavolejte, poradíme:
volejte od 8:00 do 20:00

Videa, která by Vás mohla zajímat

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

youtube Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve stoji

youtube Aktivace správného dechového stereotypu

Aktivace správného dechového stereotypu

Související cviky

Napřímení páteře vleže na boku a stabilizace pánve ve vysokém šikmém sedu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Aktivace správného dechového stereotypu

Co je cílem cvičení: správné postavení a funkce bederní páteře spolupráce pánevního dna a bránice

Core Training - Aktivace hlubokého stabilizačního systému + Brániční dýchání

Co je cílem cvičení: aktivace hluboko uložených svalů, držících správné postavení těla stimulace bránice - hlavního nádechového svalu korekce postavení…

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak ve dřepu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků

Klek na BOSU - posílení hlubokého stabilizačního systému

Tento cvik je modifikací pro prostý "klek na čtyřech". Využití balanční podložky BOSU zvyšuje nároky na hluboký stabilizační systém páteře,…

Napřímení páteře vsedě s dolními končetinami před sebou

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, trupu, kyčelních a kolenních kloubů

Napřímení páteře a nitrobřišní tlak v nízkém šikmém sedu

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému stabilizace pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek

Napřímení páteře vleže na břiše

Co je cílem cvičení: napřímené držení páteře a hlavy aktivace hlubokého stabilizačního systému posílení stabilizačních svalů lopatek a ramen

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty