Rozcestník návodů na cvičení

Jedná se o jeden z terapeutických zásahů, který používáme pro léčbu akutní blokády žeber nebo hrudní páteře. Trakci hrudní páteře provádíme ale také pro odstranění bolesti v oblasti šíje a beder.

Co je cílem cvičení:

  • obnovení kloubní vůle v oblasti hrudní páteře

Ukázka fyzioterapeutické techniky, tzv. trakce bederní páteře ve flexi, kterou používáme při všech případech bolestí v oblasti pánve a beder. Provádíme ji při problémech jako je např. akutní bolest beder, lumbago, ischias, zánět sedacího nervu apod.

Co je cílem cvičení:

  • povolení oblasti beder a pánevního dna
  • úleva od bolesti beder
  • mobilizace křižokyčelního kloubu
Tento cvik je určený na protažení prstů a svalů chodidla

Co je cílem cvičení:

  • protažení kloubů prstů nohou
  • protažení chodidel
Automobilizační cvičení retrakce šíje v leže na zádech. Cvik je vhodný při bolestech krční páteře, při brnění v typických neurologických zónách a dalších případech. Díky tomuto cvičení dochází ke snížení intenzity bolesti, posunu nervového dráždění z končetin směrem k páteři a zvýšení rozsahu pohybu.

Co je cílem cvičení:

  • uvolnění šíjových svalů
  • automobilizace blokád krční páteře
Cvik vhodný pro kompenzace svalových dysbalancí mezi svaly s tzv. protihráčskou funkcí (flexe-extenze, zevní-vnitřní rotace,...), posílení hluboko uložených svalů podél páteře, pro posílení mezilopatkových svalů a svalů paží, trupu a břišní stěny.

V tomto cviku využijete Brüggerův sed, návod naleznete ZDE. 

Co je cílem cvičení:

  • zlepšení koordinačních schopností
  • uvědomění si průběhu pohybu pomocí dynamického odporu
Cvik vhodný pro posílení hluboko uložených svalů podél páteře. Provádějte při bolestech zad, u vadného držení těla (skolióza), pro posílení mezilopatkových svalů, svalů paží, trupu a břišní stěny a pro uvolnění krční, hrudní a bederní páteře.

V tomto cviku využijete Brüggerův sed, návod naleznete ZDE. 

Co je cílem cvičení:

  • zlepšení koordinačních schopností
  • uvědomění si průběhu pohybu pomocí dynamického odporu
  • aktivace svalů trupu
  • aktivace mezilopatkového svalstva
Tento cvik slouží k protažení vzpřimovačů trupu, prsních svalů a svalů v oblasti ramenního kloubu.

Co je cílem cvičení:

  • aktivace svalů trupu
  • aktivace mezilopatkového svalstva
  • uvolnění krční, hrudní i bederní páteře
  • protažení prsních svalů a svalů ramen
Cvik vhodný pro posílení hluboko uložených svalů podél páteře. Provádějte při bolestech zad, u vadného držení těla, pro posílení mezilopatkových svalů, svalů paží, trupu a břišní stěny.

Co je cílem cvičení:

  • aktivace svalů trupu
  • aktivace mezilopatkového svalstva
  • uvolnění páteře
Cvik vhodný pro posílení hluboko uložených svalů podél páteře. Provádějte při bolestech zad, pro posílení mezilopatkových svalů, svalů končetin, trupu a břišní stěny a pro uvolnění páteře.

Co je cílem cvičení:

  • aktivace svalů trupu
  • aktivace mezilopatkového svalstva
  • posílení svalů horních i dolních končetin
Cvik vhodný pro posílení hluboko uložených svalů podél páteře. Provádějte u vadného držení těla, pro posílení mezilopatkových svalů, svalů paží, trupu a břišní stěny a pro uvolnění krční, hrudní a bederní páteře.

Co je cílem cvičení:

  • aktivace svalů trupu
  • aktivace mezilopatkového svalstva
  • uvolnění páteře
Strana 1 z 23
chcete se léčit zdarma