První pomoc při bolestech paty a chodidla

Přestože chodidla (nebo plosky) plošně zabírají jen několik cm2 celkového povrchu Vašeho těla, spočívá na nich celá Vaše váha. Jsou to právě oni, jež mají kontakt s povrchem země a proto je jejich význam pro funkci celého těla velmi zásadní. Pokud máte bolesti nohou či pat, zde máte na výběr několik cviků pro Vaše obtíže.


NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Pomocí tohoto cviku je možné protáhnout a uvolnit oblast chodidla, nebo aktivovat svaly tvořící podélnou a příčnou klenbu.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik důkladně protáhne lýtkový sval a Achillovu šlachu. Provádějte před každým a po každém Vašem fyzickém cvičení, sportu (běh, kolo, turistika..). Pokud cvik budete provádět pravidelně, předejdete tak přetížení lýtkového svalu, vzniku patní ostruhy, poškození měkkých tkání kolene apod.
Návody 3 - obrázek
Pomocí tohoto cviku je možné protáhnout a uvolnit oblast chodidla, nebo aktivovat svaly tvořící podélnou a příčnou klenbu.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Jak se u nás léčit zdarma