BOSU méně náročné cviky

Bosu je balanční podložka připomínající rozpůlený velký míč. Možnost nafukování kopule dle potřeby jednotlivých tréninkových lekcí umožňuje dokonale se přizpůsobit fyziologickým tvarům těla klienta. Anatomie lidského těla byla důležitá při vývoji výrobku BOSU® BALANCE TRAINER.

Při cvičení na BOSU je nesmírně důležité precizní provedení a respektování limitů vlastního těla. Z čehož vyplývá, pokud klient nezvládá provést výborně jednodušší variace cvičení, nesmí zkoušet těžší varianty, neboť by tím fixoval patologické pohybové vzory a tím opět prohluboval funkční obtíže pohybového aparátu.

Dá se na něm také cvičit podobně jako na velkém gymnastickém míči, fitballu, overballu nebo jej lze využít jako stupínek pro step aerobic či jako malá trampolína.

Cvičení se tedy provádí v pomalém rytmu a v přesné koordinaci svalů a svalových řetězců, optimálně pod kontrolou fyzioterapeuta či profesionálně vyškoleného trenéra.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu, zlepšení rovnováhy a koordinace, stabilizace kloubů dolních končetin.
Návody 2 - obrázek
Cílem je zlepšení rovnováhy a stabilizace kotníků, kolen, kyčlí a pánve.
Návody 3 - obrázek
Cílem je zpevnění svalů a zlepšení stability kloubů dolních končetin a pánve + posílení svalů dolních končetin.
Návody 4 - obrázek
Tento cvik podporuje aktivitu Vašich svalů hluboko uložených podél páteře, pro stabilizaci kyčle, kolene, kotníku, drobných kloubů nohy. Provádějte při bolestech zad, u vadného držení těla (skolióza), pro posílení vazů a svalů v oblasti kyčle, kolene, kotníku, chodidla. Pokud cvik budete provádět pravidelně, předejdete tak přetížení kloubů kyčle, kolene, kotníku, ale i bederní a krční páteře, vzniku blokád páteře, poškození meziobratlových plotének apod.
Cvičte při léčbě chronické boleti zad, skolióze, po úrazech anebo operacích na dolních končetinách.
Zdroj: https://www.fyzioklinika.cz/navody-na-cviceni/cviceni-na-balancni-podlozce-bosu-vypad
Návody 5 - obrázek
Cílem je posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu, zlepšení rovnováhy a koordinace a stabilizace kloubů dolních končetin.
Návody 6 - obrázek
Cílem cvičení je posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu, posílení zádových svalů.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Jak se u nás léčit zdarma