ITBS - Následná péče

Zde naleznete stabilizační cvičení v průběhu následné péče při léčbě ITBS.

Celý článek o ITBS naleznete ZDE.






Následná péče

  • Fokusovaná a radiální rázová vlna s hloubkovou vibrační masáží
  • Strečink
  • Kompenzační cvičení funkce a postavení nohy (plochonoží), špatného držení těla, nestejné délky dolní končetiny, nedostatečné stabilizační schopnosti pánve, kyčelních, kolenních a hlezenních kloubů
  • Kontrola/úprava běžecké techniky, po tréninku adekvátní regenerace
  • Kinesio tape

Stabilizační cvičení

Příklady cviků pro zlepšení funkce nohy, stabilizaci trupu, pánve, kyčelních, kolenních a hlezenních kl.
Návody 1 - obrázek
Cvičení pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů.
Návody 2 - obrázek
Cvičení pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a stabilizace pánve, kyčelních a kolenních kloubů.
Návody 3 - obrázek
Návod na cvičení pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému, stabilizaci pánve, kyčelních a kolenních kloubů, kotníků a uvolnění křížokyčelního skloubení (SI kloub).
Návody 4 - obrázek
Cvik pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen a lopatek.
Návody 5 - obrázek
Fyzioterapeutické rehabilitační cvičení po centrální mozkové příhodě pro plné zapojení a zpevnění trupu, zapojení těla do správných pohybových stereotypů a potlačení chybných pohybových reakcí.
Návody 6 - obrázek
Cvik pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a stabilizaci celého těla.
Návody 7- obrázek
Cvičení po napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému a stabilizaci pánve, kyčelních a kolenních kloubů a kotníků.

Stabilizační cvičení s pomůckou a trénink propriocepce

Návody_2 1 - obrázek
Cvičení pro zlepšení rovnováhy, stabilizaci kotníků, kolen, kyčlí a pánve.
Návody_2 2 - obrázek
Tento cvik podporuje aktivitu Vašich svalů hluboko uložených podél páteře, pro stabilizaci kyčle, kolene, kotníku, drobných kloubů nohy.
Návody_2 3 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je zaktivovat svaly držící oblouk klenby nohy a naučit se ji vědomě aktivovat v sedě, ve stoji, při chůzi, zlepšení balance a prevence pádů.
Návody_2 4 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je zaktivovat svaly držící oblouk klenby nohy a naučit se ji vědomě aktivovat v sedě, ve stoji, při chůzi a zlepšení balance.
Návody_2 5 - obrázek
Tento návod popisuje, jak by se mělo správně manipulovat s břemeny, abychom se vyvarovali přetěžování a bolesti zad.
Návody_2 6 - obrázek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu, trápí Vás bolesti kolenních kloubů, nebo máte problémy s rovnováhou. Vhodný je rovněž pro aktivaci svalů trupu a hýždí.
Návody_2 7 - obrázek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu, trápí Vás bolesti kolenních kloubů, nebo máte problémy s rovnováhou. Vhodný je rovněž pro aktivaci svalů trupu a hýždí.
Návody_2 8 - obrázek
Cvičení pro zlepšení balance, stabilizaci kolenních kloubů, zpevnění svalů dolních končetin a pánve a tvarování stehen a boků.
Návody_2 9 - obrázek
Cvičení pro celkové posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu s využitím balanční podložky BOSU a Flowin.
Návody_2 10 - obrázek
Cvičení pro posilování čtyřhlavého svalu stehenního a velkého hýžďového svalu.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Jak se u nás léčit zdarma