Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
Volejte od 7:00-15:00

Airex- Trojbodová opora nohy s variantou stoje na 1 noze

Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu nebo problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech.
 

Cíle cvičení

  • aktivace svalů držících klenbu nohy
  • vědomá aktivace nožní klenby při stoji na 1 noze
  • zlepšení rovnováhy
  • zlepšení vnímání dolních končetin
     

Nejčastější chyby

  • neudržení vzpřímeného držení těla
  • kotník, koleno a kyčel nejsou nastaveny vzájemně v jedné ose
  • koleno se čéškou vtáčí dovnitř
  • prsty nohy se koncovými články jako drápky zarývají do podložky
  • nedostatečná opora všech 3 bodů nohy zároveň
     

Jak často provádět

  • ideálně denně
  • 3-5x na každou nohu
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nácvik chůze o 2 francouzských nebo podpažních berlích

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nácvik chůze o 2 francouzských nebo podpažních berlích – chůze ze schodů

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nácvik chůze o 2 francouzských nebo podpažních berlích – chůze do schodů

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Core Training - trénink rovnováhy

Články, které by vás mohly zajímat

Jak rychle a kvalitně ošetřit rozseknutou kůži bez šití

Jak nejrychleji a kvalitně reagovat na ošetření rozseknuté kůže bez šití? Více zde.

Vliv rázové vlny na hojení zlomenin a pakloubů

V tomto článku se dozvíte vše potřebné o vlivu rázové vlny na hojení zlomenin i pakloubů.

Tříštivá zlomenina kosti – fyzioterapie po zlomenině se zevním fixátorem

Veškeré potřebné informace o léčbě pomocí zevního fixátoru i následné fyzioterapii.

Je pro mě vhodná ortéza nebo bandáž?

V následujícím článku se dozvíte, jaké jsou druhy, indikace a výhody ortéz či bandáží a která je pro vás ta pravá.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Účinek rázové vlny

Dobrý den,

jsem 17 měsíců po abrupci velkého tuberkulu na pravém ramenním kloubu, věk: 32 let. Zlomenina srostla dle ortopeda správně, nicméně paže téměř stále více či méně pobolívá, nejvíce při změnách tlaku. Některé dny…

Operace zlomeniny holenní kosti pod kolenem

Dobrý den,

mám po operaci zlomeniny holenní kosti pod kolenem po 6. měsících ohebné koleno na 90 stupňů a nejde ohnout dále. Dají se šlachy ještě po této době natáhnout?
PS. Věk 60 let a mám doporučení výměny kolenního…

Bolest ramene po pádu

Dobrý den,

spadl jsem asi z metrové výšky na pravé rameno. Po třech týdnech, kdy splaskl otok, stále pociťuji bolest v rameni, která vystřeluje až do předloktí. Bolest se hlásí i v noci. Rameno je citlivé při upažení.