Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
Volejte od 7:00-15:00

Cviky při bolestech zápěstí

Bolesti zápěstí bývají složitým problémem, protože i stavba tohoto kloubu patří k nejsložitějším v lidském těle. Samotné skloubení je tvořeno sedmi kostmi, které jsou uspořádány do dvou řad. Uvnitř jednotlivých řad jsou mezi kostmi drobné interosseální vazy, které mohou být snadno poraněny. Jako důsledek pak mohou vznikat nestability zápěstí, které způsobují bolesti a rozvoj artrotických změn. Obtíže však mohou být přeneseny z předkloktí, loketního kloubu i vzdálenějších struktur. Neobvyklé nejsou ani neurologické příčiny projevující se právě bolestí zápěstí. Preventivní péče o naše ruce by měla být součástí každodenní rutiny každého z nás, protože jsou neustále zatěžovány povětšinou stereotypními pohyby, které je vhodné kompenzovat. V následujícím přehledu přinášíme seznam cviků, které přímo či nepřímo zápěstí ovlivňují.

Jóga prstů - mudra Atmanjali

Jóga prstů - mudra Atmanjali

Tato duchovní mudra podporuje soustředění, vyrovnanost a přináší klid a mír. Poloha prstů nám reguluje tok prány v těle. Při zapojení určitých svalových skupin prstů dochází k odezvě v jiné části těla. Mudry slouží k léčení duše a…

Jóga prstů - mudra Makara

Jóga prstů - mudra Makara

Poloha prstů nám reguluje tok prány v těle. Při zapojení určitých svalových skupin prstů dochází k odezvě v jiné části těla. Mudry slouží k léčení duše a ducha - uklidňují a regenerují levou a pravou polovinu mozku.Více informací…

Napínací manévr na mediální nerv (nervus medianus)

Napínací manévr na mediální nerv (nervus medianus)

Tento cvik je vhodný na protažení ohybačů zápěstí, prstů a krční páteře. Pokud je budete provádět pravidelně, předejdete přetížení těchto svalů. 

Protažení ("autoPIR") flexorů předloktí a ruky

Protažení ("autoPIR") flexorů předloktí a ruky

Tento cvik je vhodný na protažení ohýbačů zápěstí a prstů. Pokud je budete provádět pravidelně, předejdete přetížení těchto svalů, respektive bolestem na vnitřní straně lokte. 

Protažení ("autoPIR") extenzorů předloktí a ruky

Protažení ("autoPIR") extenzorů předloktí a ruky

Tento cvik je vhodný na protažení natahovačů zápěstí a prstů. Pokud je budete provádět pravidelně, předejdete přetížení těchto svalů, respektive bolestem na zevní straně lokte.