Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-20:30
Volejte od 7:00-19:00

Následná péče po operaci zápěstí (syndrom karpálního tunelu)

S plnou zátěží a cvičením (pokud nedoporučí lékař jinak) začínejte až 3 měsíce po operaci. 

V rámci cvičení jsou doporučovány:

  • Manuální lymfodrenáž pro regeneraci lymfatického systému.
  • Obnova funkce ruky, hybnost prstů a nácvik úchopu, procvičování hybnosti zápěstí.
  • Relaxační až protahovací cvičení svalů ruky a předloktí.
  • Mobilizační techniky drobných kloubů ruky, karpálních kůstek, lokte, ramene a krční páteře.
  • Posilovací techniky - po měsíci začít postupně zatěžovat.
  • Cvičení na neurofyziologickém podkladě pro lepší koordinaci svalů celé horní končetiny.

Více informací o syndromu karpálního tunelu naleznete v tomto článku

Níže naleznete cviky které je možné cvičit (dle doporučení lékaře či fyzioterapeuta) v rámci následné terapie po operaci kyčle. 

Protažení ("autoPIR") flexorů předloktí a ruky

Protažení ("autoPIR") flexorů předloktí a ruky

Tento cvik je vhodný na protažení ohýbačů zápěstí a prstů. Pokud je budete provádět pravidelně, předejdete přetížení těchto svalů, respektive bolestem na vnitřní straně lokte. 

Práce natahovačů (extenzorů) ruky a předloktí (excentrická kontrakce extenzorů) - tenisový loket

Práce natahovačů (extenzorů) ruky a předloktí (excentrická kontrakce extenzorů) - tenisový loket

Tímto cvikem dochází k posílení natahovačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnější straně lokte a obecně přetížení svalů, které natahují prsty a zápěstí. 

Práce flexorů ruky a předloktí (excentrická kontrakce flexorů) - oštěpařský loket

Práce flexorů ruky a předloktí (excentrická kontrakce flexorů) - oštěpařský loket

Tímto cvikem dochází k posílení ohýbačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnitřní straně lokte a obecně přetížení svalů, které ohýbají prsty a zápěstí. 

Protažení pronátorů předloktí

Protažení pronátorů předloktí

Jedná se o cvičení pro protažení pronátorů předloktí (svaly předloktí, které točí ruku dlaní k zemi), které pomůže při bolestech na vnitřní straně lokte (tzv. oštěpařský loket, golfový loket).