Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
Volejte od 7:00-15:00

Jógová pozice kobra - Bhudžangásana

Jógová pozice a zároveň ukázka fyzioterapeutické metody poskytující úlevu Vašim zádům, jež je vhodná především v případě bolesti zad a nepříjemné bolesti při předklonu.

Cíle cvičení

  • protažení přední linie trupu
  • rozvoj hrudníku
  • zlepšení pohyblivost páteře
  • stimulace trávení
     

Videonávod

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nejčastější chyby

  • zádrž dechu
  • lokty nejsou u těla
  • zvedání pánve
     

Jak často provádět

  • výdrž v pozici na 3 - 10 dechů
  • lze cvičit denně
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Vzpor vleže na břiše - varianta cviku s menším rozsahem pohybu

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Protažení supinátorů předloktí

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Poloviční rolování páteře na overballu

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Oční jóga - zaostřování na prst

Články, které by vás mohly zajímat

Na co si dávat pozor při praktikování jógy

Při cvičení je důležité vzít v potaz pár pravidel, abyste své tělo během lekce nepřetěžovali a cvičili jste správně.

Radikulární dráždění z oblasti krční páteře

Radikulární syndromy vznikají kvůli stlačení nervového kořene v meziobratlovém prostoru.

Problematika posilování

Chodíte rádi do posilovny a chcete cvičit zdravě, tak, aby Vás tělo nebolelo? Přečtěte si v následujícím článku jak na to.

Hatha jóga

Znáte hatha jógu? V našem článku se dozvíte veškeré potřebné informace.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Whiplash syndrom

Dobrý den, 

syn před rokem utrpěl zranění krční páteře na pouťové atrakci. Doc. Hahn klasifikoval jeho stav jako whiplash, syn absolvoval rehabilitace, lázeňskou léčbu. Stav se mu zhoršuje ve vlnách. Trpí častými blo…

Nález MRI

Prosím jak lze zabojovat s následujícím nálezem MR ?
- víceetážové protruze disků do 5 mm
- foraminostenozy na kombin. podkladě
- pokročilá spondylartroza
- Baastrup fenomen L3-S1, spin. stenozy na až ř. mm.
- ma…

Výhřez ploténky a bolest a brnění prstů u nohou

Dobrý den, 

Mám diagnostikovaný výhřez ploténky L5/S1, v současné době s bolestí a brněním až do konečků prstů. S akutním stavem jsem byla hospitalizována v nemocnici, nyní jsem doma s prášky proti bolesti a mám před…