Pomůžeme od bolesti
FYZIOklinika
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
FYZIOklinika Volejte od 7:00-15:00

Cvičení na gymnastickém míči - protažení přední strany břicha, stehen a hrudníku

Cvik je vhodný pro protažení svalů přední strany trupu a dolních končetin. Lze ho rovněž využít pro uvolnění hrudní a bederní páteře.
 

Cíle cvičení

  • protažení břišních svalů
  • protažení svalů na přední straně hrudníku
  • protažení měkkých tkání na přední straně dolních končetin
  • uvolnění páteře
     

Videonávod

Pro zobrazení klikněte na

Nejčastější chyby

  • neudržení rovné, napřímené páteře při pokládání se na míč a při návratu do výchozí polohy
  • zadržování dechu
  • neschopnost se na balonu uvolnit
  • hlava není podepřena rukami
  • nevýhodná poloha balónu pod zády - je umístěn pod pánví/hrudníkem
     

Jak často provádět

  • lze cvičit každý den
  • lze v dané pozici setrvat po nějaký čas nebo plynule přecházet z výchozí polohy do fáze 1
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na

Cvičení na gymnastickém míči - posilování břišních svalů

Pro zobrazení klikněte na

Cvičení na gymnastickém míči - vzpřímený klek

Pro zobrazení klikněte na

Jógová pozice krávy- Gomukhásana

Pro zobrazení klikněte na

Procvičování očních svalů - šilhání

Články, které by vás mohly zajímat

Problematika posilování

Chodíte rádi do posilovny a chcete cvičit zdravě, tak, aby Vás tělo nebolelo? Přečtěte si v následujícím článku jak na to.

Správné posilovací cviky

Mnozí se při cvičení dopouštějí chyb, kdy se dobře myšlený krok mine účinkem a někdy dokonce i uškodí. Jak cvičit správně?

Hatha jóga

Znáte hatha jógu? V našem článku se dozvíte veškeré potřebné informace.

Kdo, nebo co je ,,Pět Tibeťanů"?

Znáte Pět Tibeťanů? Veškeré informace včetně návodů na cvičení najdete v našem článku.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Bolest zad, žeber a hrudníku

Dobrý den,chci se zeptat. Trápí mě bolesti zad, hlavně žebra a hrudník. Nevím, co by bylo pro mě správné cvičit, aby bolesti ustupovaly. Chodím už rok na rehabilitace, ale moc mi to nepomáhá a také mám sedavé zaměstnání.…

Cviky na zkrácené svalstvo

Dobrý den,obracím se na Vás s dotazem. Mám sedmiletého syna, který chodí prvním rokem do klubové předpřípravky plavání. Trenér nám řekl, že má zkrácené svaly na HK i DK a je nutné s ním cvičit a protahovat je. Nevím jak. Je pravda…