Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
Volejte od 7:00-15:00

Cvičení na balanční podložce BOSU - holubička

Cvik je vhodný pro posílení svalstva hlubokého stabilizačního systému páteře a trupu, zlepšení rovnováhy a koordinace a stabilizaci kloubů dolních končetin.
 

Cíle cvičení

  • posílení hlubokého stabilizačního svalstva páteře a trupu
  • zlepšení rovnováhy a koordinace
  • stabilizace kloubů dolních končetin
     

Videonávod

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nejčastější chyby

  • prohnutí pánve
  • vytáčení kolene stojné dolní končetiny dovnitř
  • vytáčení pánve do stran a ke stropu za nataženou zvednutou dolní končetinou
     

Jak často provádět

  • v balanční pozici vydržte tak dlouho, dokud jste schopni udržet správné nastavení těla
  • můžete cvičit denně
  • opakujte 3x na obě nohy
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Korigovaný stoj na BOSU s pohyby horními končetinami

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Core Training - vzpor neboli "Plank" se zdvihnutím jedné dolní končetiny

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Stabilizace kolen i trupu - balanční nákrok na BOSU

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Core Training - aktivace hlubokého stabilizačního systému + brániční dýchání

Články, které by vás mohly zajímat

Propriomed

Jak užitečně využít terapeutickou tyč propriomed? Více se dozvíte v našem článku.

Jak správně posilovat břicho

V tomto článku se dozvíte, jak správně posilovat břicho a kterým cvikům se raději vyhnout.

Syndrom přesýpacích hodin

Věnujete se cvičení břišních svalů? Slyšeli jste už o syndromu přesýpacích hodin? Přečtěte si náš článek, kde se dozvíte víc.

Senzomotorická stimulace (SMS)

Senzomotorická stimulace (SMS) je velmi účinná léčebná metoda používaná zejména ve fyzioterapii, ale i v tréninku a sportu.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Senzomotorika a nestabilní podložky

obrý den,

Máte zajímavý text u senzomotoriky, proč nestabilní podložka?

Vbočený palec a jeho léčba

Dobrý den,

začíná se mi vbočovat palec a stejně tak i mé dceři. Je mi 36 let, dceři teprve 16 měsíců. Chodit začala na roce a krátce poté jsme zpozorovali, že se ji vbočuje palec a nelepší se to. Ráda bych věděla, kam byc…

Barefoot u 17m dítěte s nožkami do "O"

Dobrý den,

na webu vitalia.cz jsem četla zajímavý rozhovor s Mgr. Ivou Bílkovou o barefoot botách. Chtěla bych barefoo…