Cviky při bolestech kolene s pomůckou

Trápí Vás bolavá kolena? Zde najdete několik návodů na cvičení s pomůckami jako jsou například balanční podložka BOSU či závěsný posilovací systém.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Tento cvik podporuje aktivitu Vašich svalů hluboko uložených podél páteře, pro stabilizaci kyčle, kolene, kotníku, drobných kloubů nohy.
Návody 2 - obrázek
Nákroky nahoru a dolů na balanční položce BOSU pro stabilizaci kotníků, kolen, kyčlí, pánve a trupu. Cvičení také zlepšuje rovnováhu.
Návody 3 - obrázek
Tento cvik zlepší Vaši rovnováhu a zároveň stabilizujete klouby dolních končetin. Posílíte tak hluboký stabilizační systém páteře a svaly na nohou.
Návody 4 - obrázek
Tento cvik protahuje a uvolňuje oblast chodidla, aktivuje svaly v podélné a příčné klenbě. Provádějte při bolestech bérce, kotníku, chodidla, patní ostruhy a kolene. Pokud cvik budete provádět pravidelně, předejdete tak přetížení svalů dolní poloviny nohy, vzniku patních ostruh, zborcení podélné a příčné klenby, vzniku kladívkových prstů. Provádějte pravidelně před a po sportovním výkonu (turistika, běh, bruslení apod...).
Návody 5 - obrázek
Balanční cvičení pro správné držení těla a napřímení páteře. Cvičení je vhodné pro aktivaci hlubokého stabilizačního svalstva břicha, trupu i pánve. Dále získáte či zlepšíte svůj cit pro rovnováhu a vnímání trojrozměrného pohybu vlastního těla.
Návody 6 - obrázek
Cílem tohoto cvičení je zaktivovat svaly držící oblouk klenby nohy a naučit se ji vědomě aktivovat v sedě, ve stoji, při chůzi a zlepšení balance.
Návody 7- obrázek
Mnoho chronických bolestí zad je způsobeno vadným držením těla a chybnou manipulací s břemeny. Tento návod popisuje, jak by se mělo správně manipulovat s břemeny, abychom se vyvarovali přetěžování a bolesti zad.
Návody 8 - obrazek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu, trápí Vás bolesti kolenních kloubů, nebo máte problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech. Vhodný je rovněž pro aktivaci svalů trupu a hýždí.
Návody 9 - obrazek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu nebo problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech.
Návody 11 - obrazek
Cvičení je vhodné především pokud máte plochou nohu nebo problémy s rovnováhou. Dále se používá např. v pozdějších fázích rehabilitace při bolestech kloubů dolních končetin nebo po poúrazových stavech.
Návody 13- obrazek
Posilování čtyřhlavého svalu stehenního a velkého hýžďového svalu.
Návody 14 - obrazek
Posilování čtyřhlavého svalu stehenního a velkého hýžďového svalu.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty