Cviky při bolestech lokte

Máte ostré bolesti v oblasti lokte? Omezují Vás tyto bolesti v běžném i pracovním životě? Vyzkoušeli jste již různé druhy terapií, ale problémy stále přetrvávají? Mezi bolestivé syndromy v okolí lokte řadíme dva nejčastější syndromy: Tenisový loket a oštěpařský (golfový) loket.  Přečtěte si více a vyzkoušejte si několik cviků zaměřených na protažení, uvolnění a stabilizaci lokte. 


Pro účinnou terapii úponových bolestí v oblasti loketního kloubu je nutné podívat se na problematiku komplexně a nesledovat pouze bolestivý loket. Často se totiž pravá příčina skrývá v narušené funkci krční či hrudní páteře a ramenního pletence. Tenisový i oštěpařský loket řadíme do entezopatií. Entezopatie patří do skupiny bolestivých syndromů, které jsou způsobeny zánětlivými procesy při úponech šlach, vazů a kloubních pouzder. Skoro každý, kdo trpí touto entezopatií ví od lékaře, že má tenisový či oštěpařský loket, avšak již velmi málo kdo ví, co to vlastně znamená a co to způsobilo - jaké jsou příznaky.

Návody na cvičení - bez pomůcky

Návody 1 - obrázek
Jedná se o cvičení pro protažení trojhlavého svalu pažního, které pomůže k uvolnění ramenního a loketního kloubu.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik uvolňuje blokádu prvního žebra a přechod krční a hrudní páteře. Zároveň dochází ke zvýšení rozsahu pohybu v oblasti ramen a loktů.
Návody 3 - obrázek
Díky tomuto cvičení dochází ke snížení intenzity bolesti v oblasti zad a horních končetin, posunu nervového dráždění z končetin směrem k páteři a zvýšení rozsahu pohybu.
Návody 4 - obrázek
Tímto cvikem dochází k posílení ohýbačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnitřní straně lokte a obecně přetížení svalů, které ohýbají prsty a zápěstí.
Návody 5 - obrázek
Tímto cvikem dochází k posílení natahovačů prstů a zápěstí v prodloužení, které je vhodné jako prevence opětovného vzniku bolestí na vnější straně lokte a obecně přetížení svalů, které natahují prsty a zápěstí.
Návody 6 - obrázek
Tento cvik slouží k protažení dlouhé hlavy bicepsu a k úlevě od bolesti lokte a ramene.
Návody 7- obrázek
Cvik je vhodný pro napřímené držení páteře a hlavy, aktivaci hlubokého stabilizačního systému,
stabilizaci pánve, kyčelních kloubů, ramen, loktů a lopatek.
Návody 8 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek, ramen a předloktí.
Návody 9 - obrazek
Cílem tohoto cvičení je napřímené držení páteře a hlavy, aktivace hlubokého stabilizačního systému a posílení stabilizačních svalů lopatek, ramen a předloktí.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty