Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
Volejte od 7:00-15:00

Cvičení na gymnastickém míči - protažení prsních svalů a ramen

Tento cvik slouží k protažení vzpřimovačů trupu, prsních svalů a svalů v oblasti ramenního kloubu.
 

Cíle cvičení

  • aktivace svalů trupu
  • aktivace mezilopatkového svalstva
  • uvolnění krční, hrudní i bederní páteře
  • protažení prsních svalů a svalů ramen
     

Videonávod

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Nejčastější chyby

  • nevhodné pro hypermobilní osoby kvůli extrémnímu rozsahu v ramenním kloubu
  • ramena směřují k uším
  • hlava není v rovině s páteří a padá směrem k zemi
  • vyhrbení nebo nedostatečné prohnutí v hrudní páteři
  • kyčelní klouby nejsou nad kolenními klouby
     

Jak často provádět

  • denně 3-5 opakování ve výdrži 5-10 sekund
     

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit. Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.). Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvik pro zevní rotaci v ramenních kloubech, supinaci předloktí

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Otevření hrudního koše - cvičení na gymnastickém míči

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Brunkow - vzpěr z nákroku do stoje pomocí židle

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Cvičení na gymnastickém míči - nůžky

Články, které by vás mohly zajímat

Mechanická diagnostika a terapie dle Robina Anthonyho McKenzieho

Tento článek obsahuje informace o diagnostice a terapii dle Robina Anthonyho McKenzieho.

Rigidní hrudník

Slyšeli jste už pojem rigidní hrudník? Co způsobí ztráta pružnosti hrudníku? Více v našem článku.

Gymball - Gymnastický míč

Poznejte kouzlo gymnastického míče, možná budete překvapeni jaké dopady může mít sezení na gymballu na Vaše tělo.

Bolest v boku

Podobně jako je tomu u ostatních částí těla, i bolest v boku má nejrůznější projevy.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Přetížení hrudní a bederní páteře

Dobrý den,

před třemi lety u mě začaly bolesti vystřelující do levé nohy, příčinou posun ploténky na rozhraní bederní a hrudní páteře a přetížení hrudní páteře
Po fyzioterapii a dlouhodobém cvičení bolesti odezněly, al…

Bolest žeber

Dobrý den, 

před 5 dny jsem upadla a narazila si levé koleno a pravou ruku. Nyní mě již třetí den bolí a píchá pod pravým prsem. Může to být něco se žebry?
Děkuji za odpověď.

Fyzioasistent

Dobrý den,

mám z dospělosti diagnostikovanou Scheuermannovu kyfózu a Skoliózu. Je mi padesát let. V dospívání se tomu říkalo vadné držení těla. Nicméně, korzet jsem nikdy nenosila, speciální cvičení na to nedělala. Ale má…