Overball

Overball je malý měkký míč, který má v průměru 25 cm a nosnost až 150 kg. Tento míč se dá jednoduše dle potřeby nafouknout a můžete si vybrat zda cvičit s více či méně nafouknutým overballem. 

Tento míč je vhodný při rehabilitacích, ale i při posilování a protahování všech svalových partií. Při cvičení je třeba si plně uvědomovat protahovanou oblast, cvičit pozvolně a správně dýchat. Zde Vám přinášíme několik návodů na cvičení, při kterých tuto pomůcku využijete.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Tento cvik je vhodný máte-li obtíže v oblasti tzv. “esíček” nebo trápí-li Vás bolesti bederní páteře či kyčelního kloubu.
Návody 2 - obrázek
Tento cvik je vhodný pro posílení hlubokého šíjového svalstva. Je vhodný u osob trpících bolestmi hlavy, bolestmi v oblasti krční a hrudní páteře a jako prevence u osob praktikujících sedavé zaměstnání.
Návody 3 - obrázek
Tento cvik je vhodný pro posílení hlubokého šíjového svalstva. Je vhodný u osob trpících bolestmi hlavy, bolestmi v oblasti krční a hrudní páteře a jako prevence u osob praktikujících sedavé zaměstnání.
Návody 4 - obrázek
Tento cvik je vhodný máte-li obtíže v oblasti tzv. “esíček” nebo trápí-li Vás bolesti bederní páteře či kyčelního kloubu.
Návody 5 - obrázek
Tento cvik je vhodný trpíte-li bolestmi krční páteře, tuhostí v oblasti šíje, častými bolestmi hlavy.
Návody 6 - obrázek
Cvik je vhodný pro zlepšení pohyblivosti hrudní páteře, uvolnění skloubení mezi hrudní páteří a žebry, protažení prsních svalů a zevních rotátorů ramenního kloubu.
Návody 7- obrázek
Tímto cvikem lze posílit přímý sval břišní. Je vhodný u osob, kde je tento sval oslabený.
Návody 8 - obrazek
Tento cvik je vhodný u lidí, kteří mají obtíže v oblasti bederní páteře, křížokyčelního kloubu a kyčlí.
Návody 9 - obrazek
Tento cvik je vhodný, chcete-li posílit přímý sval břišní a pro posílení ohýbačů kyčle a krku.
Návody 10 - obrazek
Tento cvik je vhodný pro posílení svalů boční strany trupu.

Pozn.: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi příčiny svých zdravotních problémů (symptomů). Léčebná doporučení nenahrazují lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. Účelem naší databáze fyzioterapeutických cviků je snaha o bezplatné zpřístupnění ukázky správného provedení cviků komukoliv, komu mohou pomoci zlepšit zdravotní stav. Mějte prosím na paměti, že cvičení je účinný terapeutický prostředek, který, je-li správně cílený, pomáhá, nicméně při nesprávném použití může Vaše potíže zhoršit.
Pociťujete-li např. mírnou bolest vycházející z pravé strany bederní páteře a cvičíte na opačnou stranu, Vaše problémy se s největší pravděpodobností zhorší. Pokud si nejste jisti, zda je Vámi vybraný cvik přínosný, doporučujeme konzultovat jeho vhodnost s univerzitně vzdělaným fyzioterapeutem (Bc., Mgr., Cert. MDT) nebo rehabilitačním lékařem (MUDr.).
Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty
Pomoc obětem nehody