Cviky doporučené při léčbě Tinnitu

Hučení, šumění, cinkání, zvonění, pískání, klapání, cvakání, různé znění zvuků hmyzu, proudění tekoucí vody, zvuky mořských vln v uších, a další zvuky, Můžete vnímat čistý tón i šum... Všemi těmito příznaky lze vyjádřit tinnitus. 


Zvuky mohou být více slyšet až v noci, protože přes den jsou do jisté míry maskovány podněty z vnějšího okolí. Mohou i zabraňovat spánku a měnit náladu (deprese, úzkost) Jedná se o sluchový vjem, který nemůže vnější pozorovatel zachytit, a tak terapeut musí požádat o subjektivní popsání. Je to náročné, protože není jednoduché nepříjemné vjemy slovy vyjádřit a leckdy je těžké jasně popsat lokalizaci zvuků. Ale všechny informace jsou cenným vodítkem. Je důležité vědět, jak dlouho obtíže trvají, zda se zvuky objevily náhle či postupně gradují, zda jsou stálé či jak často přicházejí. Tinnitus má mnoho podob a neexistují dva stejné zvuky. Vždy se jedná o jedinečný a individuální pocit a kompozici různých zvuků a šumů.

Tinnitus má něco společného se sluchovým ústrojím. Je důležité znát funkci a anatomii sluchového systému. Doprovodnými příznaky mohou být bolesti hlavy, pocit na zvracení, závrať a nestabilita. Hučení může začít i vlivem užívání léků, může vzniknout i po stomatologickém či jiném chirurgickém zákroku. Je potřeba myslet i na možné strukturální změny v oblasti krční páteře a lebky, které mohou tyto nepříjemnosti způsobit.


Z hlediska funkčního se může jednat o změnu napětí měkkých tkání v oblasti lebky, zvýšené svalové napětí šíjových svalů, svalů krku a žvýkacích svalů, nestabilitu krční páteře, kombinaci blokád čelistních kloubů, hlavových kloubů, krční a hrudní páteře, blokád žeber. Potíže mohou být i vlivem hypermobility. Všechny tyto funkční obtíže lze fyzioterapií ovlivnit.

AUTOMOBILIZAČNÍ CVIKY

Návody 1 - obrázek
Cvičení ulevující od bolesti v oblasti klíčku, ramene a krční páteře, pomáhá při blokádě CTh (přechodu krční a hrudní páteře) a 1. žebra.
Návody 2 - obrázek
Tato metoda je využívána při bolestech zad, například při poškození meziobratlových disků, bolesti krční páteře, při brnění v typických neurologických zónách a dalších případech.  Díky tomuto cvičení dochází ke snížení intenzity bolesti, posunu nervového dráždění z končetin směrem k páteři a zvýšení rozsahu pohybu.

UVOLŇOVACÍ A PROTAHOVACÍ CVIKY

Návody_2 1 - obrázek
Masáž se provádí jemnými krouživými pohyby prsty proti sobě. Většinou se nepoužívá žádný masážní olej či emulze.
Návody_2 2 - obrázek
Toto cvičení je součástí fyzioterapeutické metody pro uvolnění svalů v oblasti čelistního kloubu. Techniku můžete používat v případě bolestí při žvýkání či zívání způsobeného především stresem, napětím svalů a skřípáním zubů.
Návody_2 3 - obrázek
Toto cvičení je součástí fyzioterapeutické metody pro uvolnění svalů v oblasti čelistního kloubu. Techniku můžete používat v případě bolestí při žvýkání či zívání způsobeného především stresem, napětím svalů a skřípáním zubů.
Návody_2 4 - obrázek
Šetrné uvolnění stažených svalů na přechodu šíje a týlu
Návody_2 5 - obrázek
Tento cvik nám pomáhá uvolňovat obličejové a žvýkací svalstvo, bolest šíje, očí, zubů a uvolňuje migrénu.
Návody_2 6 - obrázek
Cvičení pomáhá při problémech s polykáním, čelistí a žvýkacím kloubem a uvolňuje napětí v oblasti jazylky/"ohryzku" a v oblasti svalů upínajících se na ohryzek.
Návody_2 7 - obrázek
Ukázka fyzioterapeutické metody pro uvolnění svalů přední strany šíje, při které dochází k relaxaci svalů krku a k úlevě v oblasti hrdla. Používat jí můžete zejména v případě CB syndromu, Thoracic outlet syndromu, Scalenova syndromu či brnění ruky.
Návody_2 8 - obrázek
Cvičení, které je vhodné především k protažení a uvolnění svalů šíje. Lze jej provádět téměř kdekoliv. Čekáte-li za volantem, neváhejte a protahujte se. Díky tomuto jednoduchému a efektivnímu cviku uvolníte svaly šíje, trapézové svaly a zdvihače lopatky. Cvičení je účinné např. při migrénách či nepříjemných bolestech hlavy. Tento cvik Vám dokáže pomoci od akutní bolesti, ale je rovněž výbornou prevencí blokací krční páteře.
Návody_2 9 - obrázek
Návod, jak si můžete sami pomoci při ztuhlosti šíje. Těmito cviky efektivně uvolníte svaly v oblasti šíje, zad, svalů kolem lopatek a krátkých extenzorů hlavy a krku. Cvičení je vhodné provádět např. v případě migrén a tolik nepříjemných bolestí hlavy.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Jak se u nás léčit zdarma