Pomůžeme od bolesti
FYZIOklinika
Dnes je otevřeno 7:00-15:30
FYZIOklinika Volejte od 7:00-15:00

Točení hlavy

Otázka

Dobrý den, 

chtěla bych se poradit. 
Pečuji o 92letého tchána. Před 3 týdny jsme ho přestěhovali z jeho rodného domu do našeho RD. Tchán už několik let bere 2x denně Betaserc 16mg a již 10 dní si stěžuje na točení hlavy. Netroufá si chodit bez chodítka a doprovodu. Od středy, po konzultaci s jeho lékařem, dávka zvýšena 3x denně. Chtěla bych mu ještě dopřát několik klidných dnů. Je nějaká šance na zlepšení nebo zklidnění těchto potíží?

Děkuji.

Odpověď

Dobrý den,

dle Vašeho popisu není jasné, co může být příčinou motání hlavy u Vašeho tchána. Na vině může být mnoho faktorů, a to od poruch tlaku, přes vedlejší účinek některých léků po poruchu vestibulárního aparátu. Vzhledem ke konzultaci s ošetřujícím lékařem bych spoléhala v tomto případě zejména na účinek medikamentózní léčby, který stav zlepšuje. Pokud by se tak nedělo, může být na vině i pohybový aparát, motání hlavy způsobuje například blokáda krční páteře, žeber, spasmus šíjových svalů či polohové vertigo. V tom případě bych doporučovala vyšetření na neurologii, či případně rovnou návštěvu zkušeného fyzioterapeuta, který se poruchami rovnováhy zabývá.

S pozdravem a přáním pěkného dne,
tým FYZIOkliniky

Pozn.: Odpovědi na zdravotní dotazy mají pro klienty informativní charakter a nenahrazují odborné lékařské/fyzioterapeutické vyšetření. V případě, že na základě podobnosti popsaných projevů usuzujete na konkrétní diagnózu, doporučujeme Vám konzultovat své potíže při osobní návštěvě lékaře nebo fyzioterapeuta. Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.