Pomůžeme od bolesti
Dnes je otevřeno 7:00-20:30
Volejte od 7:00-19:00

Cvičení žen s velkým poprsím

Ženy převážně touží po velkém poprsí a leckdy si ani neuvědomují, co vše obdařený hrudník obnáší.

Problémy žen s velkým poprsím

Častými problémy, které jsou spojeny s velkým poprsím, jsou bolesti zad, které mohou být lokalizovány ve všech oddílech páteře. Mezi nejčastější oblasti spadá krční a hrudní páteř, na které je při stoji, v sedě i při chůzi, vyvíjen nepřetržitý tah a tím se tyto svaly jednoduše přetěžují což způsobuje samotnou bolest. Pokud není těmto bolestem věnována pozornost mohou být dále ovlivněny i nižší oddíly páteře a celkové nastavení postury těla. Navíc nepřetržitým přetěžováním svalů krční páteře mohou vznikat i bolesti hlavy či ramen.

Co je možné ovlivnit?

Důležitá je dobře zvolená podprsenka.

Při výběru sportovní podprsenky je důležité si vždy promyslet na jaké aktivity ji budeme používat, což znamená zvolit podprsenku na danou míru zátěže. Dobrá sportovní podprsenka by měla mít pevné švy, široká ramínka, silnější zapínání. Důležitý je i správný výběr velikosti, kterou poznáte tak, že si pod ramínka a spodní lem dáte 2 prsty, a podprsenka by Vás neměla škrtit. Neměla by omezovat v dýchání, pohybu, nesmí nikde škrtit, ale přitom by měla maximálně eliminovat pohyb prsou a zajišťovat jim potřebovat podporu. Při výběru podprsenky se nebojte několikrát poskočit či uklonit, abyste věděli, jak se v ní budete cítit při sportovních aktivitách. Podprsenky se také dělí na kompresní a nekompresní, kdy pro ženy s větším poprsím je vhodnější druhá jmenovaná.

Jak na pohybové aktivity?

Mezi vhodné sportovní aktivity u žen s velkým poprsím patří chůze. Dálším vhodným sportem je plavání či cvičení ve vodě jako je aqua aerobic, protože vztlaková síla ve vodě zmenšuje váhu a pohyb prsou. Určitě je také vhodná jóga či pilates. 

Při cvičení, jak již bylo zmíněno výše, je důležitá sportovní podprsenka, a také je důležité se naučit správnému držení těla, které snižuje zátěž ramen a páteře. Součástí cvičení je správná volba jednotlivých cviků dle výskytu bolestí. Mezi vhodné cviky se určitě řadí posilování středu těla a správné aktivaci hlubokého stabilizačního systému, který při dostatečném zpevnění napomáhá ke zlepšení celkového nastavení těla nejen v prostoru, ale i při pohybu. Důležité je pracovat s přetěžovanými svaly i formou relaxace a protahováním např. krčních svalů pro ovlivnění bolesti hlavy i samotného krku. U cvičení lze využít i různých cvičebních pomůcek v podobě overbalu či cvičební gumy. Pokud nemáte jistotu zda jednotlivé cviky cvičíte správně, je vhodné se poradit s odborníkem.

Velké poprsí a běhání?

Ženy s velkým poprsím určitě běhat mohou, ale důležitý je správný výběr sportovní podprsenky, která by měla zmírnit či úplně eliminovat bolest prsou, a také by měla snížit namáhání citlivé vazivové tkáně prsou, což by mohlo vést až ke vzniku strií či povislých ňader. Vhodná sportovní podprsenka také může zabránit nechtěným oděrkám či otlakům a v neposlední řadě také poskytuje komfort při cvičení.

Do běhu je ideální přecházet postupně - začít si rychlou chůzí, poté zařadit indiánský běh (chůze v kombinaci s během) a až poté přejít na běhání.

Jakým sportům se vyhnout?

U žen s velkým poprsím jsou vždy problematičtější sporty s větší mírou poskoků či sporty kontaktní.

Autor: FYZIOklinika s.r.o., Praha

Zdroj: Dlouholetá odborná praxe v oboru fyzioterapie, vzdělávání v oblasti fyzioterapie.

Pozn.: Články prezentované fyzioterapeuty na webu fyzioklinika.cz nenahrazují odborné lékařské/fyzioterapeutické vyšetření a mají informativní charakter, tak abyste snadněji porozuměli dané problematice například po Vaší návštěvě fyzioterapeuta, lékaře nebo jiného specialisty. Cílem naší databáze článků je nabídnout Vám na jednom místě aktuálně dostupné informace o jednotlivých potížích pohybového aparátu, se kterými se můžete setkat, a to snadno pochopitelným jazykem (některá složitější zdravotní témata v zájmu snadnějšího pochopení zjednodušujeme). V případě, že na základě podobnosti zde popsaných projevů usuzujete na konkrétní diagnózu, doporučujeme Vám konzultovat Vaše potíže při osobní návštěvě lékaře nebo fyzioterapeuta. Informace zde prezentované nenaplňují znaky §2a zákona o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb. Mohou být tedy prezentovány laické veřejnosti.

Související cviky

Související videa

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Jógová pozice strom - Vrkšásana

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Protažení přední strany stehna ve stoji

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Pět Tibeťanů- Půlměsíc

Pro zobrazení klikněte na Cookies

Oční jóga - zaostřování na prst

Články, které by vás mohly zajímat

Správné posilovací cviky

Mnozí se při cvičení dopouštějí chyb, kdy se dobře myšlený krok mine účinkem a někdy dokonce i uškodí. Jak cvičit správně?

Hatha jóga a léčba Asthma Bronchiale

V tomto článku se dozvíte více o hatha józe nejen v souvislosti s léčbou astmatu bronchiale.

Sestava cvičení na každé ráno

Vyzkoušejte po ránu cvičení na zvýšení toku krve v okrajových částech těla, procvičte klouby a zpevněte tělo.

Posilování vs. fyzioterapie

V tomto článku si představíme základní rozdíly mezi posilováním a cvičením pod dohledem fyzioterapeuta.

Z Vašich dotazů by Vás mohlo zajímat

Bolest zad, žeber a hrudníku

Dobrý den,

chci se zeptat. Trápí mě bolesti zad, hlavně žebra a hrudník. Nevím, co by bylo pro mě správné cvičit, aby bolesti ustupovaly. Chodím už rok na rehabilitace, ale moc mi to nepomáhá a také mám sedavé z…

Cviky na zkrácené svalstvo

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem. Mám sedmiletého syna, který chodí prvním rokem do klubové předpřípravky plavání. Trenér nám řekl, že má zkrácené svaly na HK i DK a je nutné s ním cvičit a protahovat je. Nevím jak.…