Cviky při bolestech krku a šíje

Pracujete celý den za počítačem, bolí Vás za krkem a máte ztuhlé krční svaly? Máme pro vás řešení, jak bolesti ulevit a ztuhlé svaly protáhnout. Stačí Vám na to jen pár minut a několik jednoduchých cviků. Vyzkoušejte následující návody na cviky a opatření, jež Vám mohou pomoci efektivně stabilizovat a uvolnit Váš krk a šíji.

Svaly krku a šíje, velice důležitá součást hlubokého svalového stabilizačního systému celého těla, uložená v několika vrstvách v oblasti krční páteře. Pokud jsou oslabené či v nerovnováze, naruší to celkové postavení těla. Bývají také častou příčinou bolesti krku a hlavy a zároveň souvisí také s dýcháním.

Bolest v oblasti krční páteře a šíje je stále častějším typem chronických bolestí, jež znepříjemňují náš život. Příčin bolesti může být skutečně mnoho, od blokací, stresu až po poškození následkem nějakého traumatu (úrazu, nehody či velkého rozsahu pohybu hlavy a pádu na zem). Jednou z častých příčin bolestí hlavy může být také častý špatný pohyb a držení, kdy dochází k funkčním poruchám či u dlouhodobého problému držení hlavy pak nastávají dokonce i postupné degenerativní změny.

Zdravotní problémy, dysbalance, bolesti či dokonce i nepříjemná zranění v oblasti krku… To vše může být důsledek špatného stavu svalů v oblasti krku a šíje. Když si k tomu ještě přidáme zatížení této oblasti v obrovském množství tzv. sedavých zaměstnání a trávení většinu času u počítače, problém je na světě. A popravdě mnohdy je opravdu těžké stále udržovat ideální zdravou pozici správného držení těla.

NÁVODY NA CVIČENÍ

Návody 1 - obrázek
Tento cvik je možné využít k  uvolnění blokády přechodu krční a hrudní páteře a uvolnění svalů na přední straně šíje. Cvik provádějte při akutní blokádě přechodu krční a hrudní páteře, či při bolestech hlavy a šíje.
Návody 2 - obrázek
Toto cvičení je součástí fyzioterapeutické metody pro uvolnění zádových svalů, svalů krku, pro napřímení páteře a pro zapojení svalů trupu.
Návody 3 - obrázek
Tento cvik uvolňuje přechod krční a hrudní páteře. Zároveň dochází k uvolnění svalů na přední straně šíje. Provádějte při blokádě přechodu krční a hrudní páteře, při bolestech šíje a hlavy. 
Návody 4 - obrázek
Toto cvičení je součástí fyzioterapeutické metody pro uvolnění svalů v oblasti čelistního kloubu. Techniku můžete používat v případě bolestí při žvýkání či zívání způsobeného především stresem, napětím svalů a skřípáním zubů.
Návody 5 - obrázek
Toto cvičení je součástí fyzioterapeutické metody pro uvolnění svalů v oblasti čelistního kloubu. Techniku můžete používat v případě bolestí při žvýkání či zívání způsobeného především stresem, napětím svalů a skřípáním zubů.
Návody 6 - obrázek
Cvik je vhodný při bolesti krční páteře, při brnění v typických neurologických zónách a dalších případech. Díky tomuto cvičení dochází ke snížení intenzity bolesti, posunu nervového dráždění z končetin směrem k páteři a zvýšení rozsahu pohybu.
Návody 7- obrázek
Návod, jak si můžete sami pomoci při ztuhlosti šíje. Těmito cviky efektivně uvolníte svaly v oblasti šíje, zad, svalů kolem lopatek a krátkých extenzorů hlavy a krku.
Návody 8 - obrazek
Tento cvik slouží k protažení zádových svalů, k aktivaci hlubokých svalů páteře a šíje, k efektivnímu zapojení hlubokých zádových svalů, k lepšímu uvědomění a procítění každého pohybu a zlepšení koordinace, jistoty a lehkosti pohybu.
Návody 9 - obrazek
Tento cvik je určený především k napřímení horního trupu a při ztuhlosti šíje.

Doporučujeme: Cviky prezentované na našich webových stránkách jsou připraveny a prezentovány univerzitně vzdělanými fyzioterapeuty. Jednotlivé cviky provádějte pouze v případě, že jste si vědomi konkrétní příčiny problému (symptomů) svého zdravotního stavu. V případě nejasností kontaktujte fyzioterapeuta, nebo rehabilitačního lékaře. Některé cviky Vám při špatném výběru mohou zdravotní stav zhoršit!

Články o zdraví
Hledáme fyzioterapeuty
Pomoc obětem nehody